AUTO MÉHO SRDCE je jedinečná anketa, ve které o nejlepším autě roku rozhodují výhradně ženy



Opel Mokka


Kategorie: CUV

Rozměry: délka: 4,15 m; šířka: 1,75 m a výška: 1,52 m

Objem kufru: 350 litrů

Palivo: benzín/nafta/elektřina

Verze 4x4: ne

Cena od:

Nová Mokka je vůbec prvním Opelem, který představuje novou čelní masku Opel Vizor – právě ta bude charakteristickým rysem všech dalších Opelů. Designeři se inspirovali tvarem hledí integrální motocyklové přilby. Opel Vizor dokonale začleňuje masku chladiče, LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta – Mokka se tváří jako šelma připravená ke skoku.

Nastupující Mokka zároveň uvádí nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel, jejíž dominantou jsou dva rozměrné displeje. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.

A dalším prvenstvím nové Mokky je možnost zvolit hned po uvedení na trh vedle spalovacích modelu i elektrickou verzi Mokka-e. Trakční elektromotor Mokky-e má výkon 100 kW/136 k a jeho nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut a podle přísné metodiky WLTP činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/160 000 km.

Na zájemce o konvenční spalovací motory čekají zážehové a vznětové agregáty, jejichž výkonová škála sahá od 74 kW/100 k až po 96 kW/130 k. Charakteristickým rysem všech pohonných jednotek je nízká spotřeba a výborné výkony. Například Mokka poháněná vitálním turbodieselem 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 k si řekne v průměru jen o 3,8 l nafty na 100 km jízdy (dle metodiky NEDC). Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.